Maitsetaimed ja vürtsid võivad avaldada kasu vererõhule

Apr 23, 2023

Leave a message

Maitsetaimed ja vürtsid on toidus alati hädavajalikud olnud. Need mitte ainult ei anna maitset, vaid võivad mõnel juhul aidata ka toitu säilitada ja täiustada. Nagu selgub, ei pruugi see olla kõik, milleks nad head on; hiljutises ajakirjas American Journal of Clinical Nutrition avaldatud uuringus leiti, et ürdid ja vürtsid "suhteliselt suures kulinaarses annuses" võivad mõnede tarbijate jaoks vererõhku reguleerida.

Herbs and spices - everything there is to know about them

Uuringus uuriti 71 isikut vanuses 35-70 aastat, kellel kõigil oli üks või mitu südame-veresoonkonna haiguste riskifaktorit ja kes olid ülekaalulised või rasvunud. Osalejatel kästi paastuda 12 tundi, pärast mida tehti teatud algtaseme mõõtmised, sealhulgas pikkus, kaal, vööümbermõõt, tühja kõhuga vereproov ja veresoonte testimine, mis hõlmas tsentraalse ja perifeerse vererõhu ja arteriaalse jäikuse mõõtmist. Lisaks kandsid kõik osalejad 24 tundi vererõhu jälgimise seadet.

Seejärel jagati osalejad juhuslikult kolme rühma: madala vürtsisisaldusega dieet (0,5 g ürte ja vürtse), keskmise vürtsisisaldusega dieet (3,3 g) ja vürtsikas dieet (6,6 g). Kokku hõlmas dieeti 24 ürti ja vürtsi, sealhulgas kaneeli, kurkumit ja pune. Osalejad järgisid neid dieete 4 nädalat, mille vahel oli kahenädalane paus. Pärast iga dieediperioodi tehti veel kord mõõtmised.

Tulemused näitasid, et vürtsikas dieet kaldus "parandama 24-tunnise vererõhu näitu" võrreldes madala ja keskmise vürtsisisaldusega dieediga. Kuigi teadlased ei näidanud mingeid erinevusi rühmade vahel, mis olid seotud madala tihedusega lipoproteiinide kolesterooli, kliinikus mõõdetud vererõhu, glükeemia markerite, veresoonte funktsiooni või oksüdatiivse stressiga, märkisid nad siiski, et vererõhk on "kõige tugevam ennustaja. põhjus ja SVH suremus."

"Kohordis alandas [vürtsirikas dieet] teiste testdieetidega võrreldes 24-h süstoolset ja diastoolset vererõhku teatud määral, mis tõenäoliselt annab kliinilist kasu (-1,6-1,9/-1,3 mm Hg), “ järeldasid teadlased. "Registripõhise mitmekeskuselise Hispaania kohordi andmete põhjal on meie täheldatud 24-h süstoolse vererõhu langus seotud kardiovaskulaarse suremuse riski vähenemisega umbes 5 protsenti. Kokkuvõtteks võib öelda, et suhteliselt kõrge vererõhu lisamine Maitsetaimede ja vürtside segude kulinaarne annus USA-stiilis toitumisharjumustes parandas 24-h vererõhku võrreldes madalama tarbimisega 4 nädala pärast täiskasvanutel, kellel on suurenenud kardiometaboolsete haiguste risk."

Continental food: It's herbs, spices and cheese